Wednesday, April 6, 2011

TAK NAK Period pain & TAK NAK Fibroid

Bygkan setiap kali lampu merah, dlm sebulan...plg kurang 3 hari period pain & plg krg 36 hari jgkler dlm setahun kiter melakukan 1 @ kesemua aksi2 ini:


W/pn period pain xmenandakan kiter ader penyakit yg serious..tp kdg2 ia berkait rapat dgn endometriosis & fibroid. - - -> siler click!



Nak tau symptom2 Fibroid? boleh bc jgk di http://www.susuibu.com/


Sebesar ini??


Gangguan Haid


Wanita itu boleh kehilangan darah yang begitu banyak dan menyebabkan seseorang wanita itu mengalami kekurangan darah (anemia). Keadaan ini boleh membahayakan kesihatannya. Bagi wanita yang mengalami pendarahan yang banyak dan berketul-ketul pula, eloklah mereka diperiksa dan jika didapati menghidap penyakit fibroid, rawatannya ialah pembedahan. Dulu wkt sy br sem 1 di UITM, mak sy mmg ader gangguan haid. Bygkan, period kuar kena tukar pad setiap 1/2 jam. Lama jgk mak sy menanggung rs ni sbb xtau ni fibroid..Mak sy mmg jmp doc dlm wkt yg tepat..sbb kalo lmbt lg..mmg xder harapan dh.. wkttu, jln penyelesaian hnya dgn operation..nsb mak sy dh ader ank 7..

Masalah Ketidaksuburan Atau Kemandulan
Fibroid boleh juga menimbulkan masalah ketidaksuburan atau kemandulan di kalangan wanita. Oleh itu, wanita yang lambat berkahwin ataupun setelah beberapa tahun kahwin dan tidak mendapat anak, perlulah mendapatkan pemeriksaan daripada doktor pakar untuk mengesan sama ada dia mengalami masalah ketumbuhan dalam rahim.


Tidak semestinya semua wanita yang mengalami ketumbuhan fibroid tidak boleh mengandung kerana ramai juga wanita yang mempunyai fibroid dan masih boleh mengandung. Tetapi, di antara masalah-masalah yang boleh timbul akibat ketumbuhan fibroid terhadap kehamilan ialah ketumbuhan itu jika besar boleh menyebabkan keguguran ataupun kelahiran sebelum cukup bulan dan kadangkala menimbulkan masalah kedudukan bayi yang tidak betul seperti songsang, melintang atau sebagainya.

Adakalanya ia menyekat kelahiran bayi kerana ketumbuhan itu terlalu besar dan tidak membolehkan kepala bayi turun ke rongga punggung. Wanita yang mengandung dengan fibroid kadangkala mengalami kesakitan kerana fibroid ini menjadi tegang dan tertekan. Di samping itu, ia mengalami proses perubahan yang dinamakan degenerasi. Inilah yang menyebabkan kesakitan bagi wanita yang mengandung dengan fibroid pada rahim.


Fibroid Boleh Menekan Pundi-Pundi Air Kencing

Pundi-pundi air kencing terletak sebelah-menyebelah rahim, iaitu pundi-pundi air kencing terletak di hadapan rahim. Oleh itu, jika ada sesuatu ketumbuhan, maka pundi-pundi air kencing akan tertekan. Ketika seseorang wanita hamil, pundi-pundi air kencing juga tertekan menyebabkan berlakunya jangkitan kuman. Akibatnya seseorang wanita itu sering mengalami masalah perkencingan seperti kerap-kali hendak kencing,tidak boleh menahan kencing dan kadangkala wanita juga tidak boleh mengawal perkencingan apabila dia batuk dan atau bersin disebabkan tekanan ketumbuhan fibroid ke atas pundi-pundi air kencing. Wanita dalam umur empat puluhan yang mengalami masalah perkencingan eloklah juga diperiksa peranakannya. Kemungkinan ini disebabkan oleh ketumbuhan fibroid.


Fibroid Dan Kekenduran Rahim (Prolaps)

Fibroid kadangkala menyebabkan prolaps atau kekenduran pada rahim. Bagi wanita yang telah putus haid dan mengalami kekenduran rahim selepas berulang-ulang melahirkan anak, khususnya mereka yang sukar untuk melahirkan anak, perlu dibantu dengan alat seperti forseps atau vakum. Keadaan ini akan menjadi lebih

buruk jika ada ketumbuhan fibroid. Dalam hal demikian, rawatan sewajarnya ialah pembedahan.

Dgn izin ALLAH, pemakaian PB dpt menghilangkan sengugut, gangguan haid... & secara xlansung menhindarkan diri kita dr endometriosis & fibroid.



Bagaimana PB blh hlgkan penyakit2 tu?


Menghilangkan sakit sebelum dan semasa datang haid.


Mengatur kitaran haid secara normal


Melancarkan perjalanan darah.


Mengatasi masalah darah haid yang berlebihan atau datang lebih dari hari maksimum (lebih dari 7-8 hari).


Memperbetulkan kitaran pusingan haid agar datang setiap bulan pada waktu yang tepat.


Mengatasi masalah keguguran (benih perempuan lebih sihat, kuat dan berkualiti)


Mengatasi masalah kesukaran mendapatkan zuriat/anak.

Mengatasi risiko barah rahim.


Mengatasi risiko barah payudara.


Membaiki sistem hormon menjadi lebih baik dan sempurna.


Menghilangkan masalah jerawat dan melicinkan kulit muka


FIKIRKAN..


Adakah kiter nak melalui period pain ini setiap bulan? setiap tahun? or another 10years? tu belum lg penyakit2 lain yg dtg...

Invest la sekali seumur hidup untk anda menikmati hidup dgn sihat & cergas..

get freedom frm PERIOD PAIN!

Drpd anda mkn ubt e.g pain killer / panadol yg ader side effect in a long term..

Pakaila PB..Lifetime Warranty & No Worry abt Side Effect


Hanya RM2200 (normal size) & RM2400 (extra large)

Cash OR Credit Card


Sy xnafikan..kalo sekali tgk..mahal lah..

tp dgn serendah RM6.03 sehari x 365 days...anda blh pakai PB utk seumur hidup!


Hasni

019 4889459

musliza.hasni@yahoo.com.my







0 comments: